Kontakt

Formularz kontaktowy

Wyślij e-mail
(opcjonalnie)

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

  • Jak można się aplikować do oferty pracy? +

    Aplikujemy przez www, wchodzimy i klikamy na daną ofertę i jeśli spełniamy wszystkie wymagania - wypełniamy formularz i załączamy CV. Inna opcja to aplikacja przez link ZAREJESTRUJ SIĘ, również na naszej www, czy wysłanie CV na wskazany adres mailowy na jednym z portali pracy.
  • Czy mamy oferty pracy dla par, i większych grup? +

    Mamy oferty również dla par, czy większych grup, ale najczęściej nie większych niż 2-3 osoby. W każdej ofercie zaznaczamy, że nie gwarantujemy pracy czy (i) mieszkania z osobą/osobami towarzyszącą/towarzyszącymi.
  • Dlaczego Państwo do mnie nie dzwonią? Wysyłałem cv kilka razy … +

    Każdy aplikujący otrzymuje automatycznego maila zwrotnego. Informujemy w nim, że zastrzegamy sobie prawo do kontaktu tylko z wybranymi osobami. Brak kontaktu z naszej strony w ciągu zazwyczaj kilku dni oznacza niezakwalifikowanie się na dane stanowisko pracy. Co tydzień otrzymujemy od około 500 do 1000 CV, a ofert pracy mamy od kilku do kilkunastu.
  • Czym jest numer SOFI inaczej BSN? +

    Jest to numer ubezpieczenia socjalnego i identyfikacji podatkowej (odpowiednik naszego NIP). Każdy pracownik zatrudniony legalnie w Holandii musi posiadać Sofi-nummer (Sociaal Fiscaal nummer) który wydają urzędy skarbowe. Obecnie ma on nazwę BSN. Pomagamy w jego wyrobieniu, jest on bezpłatny. Jeśli ktoś wcześniej miał przyznany nr sofi ale zagubił dokument poświadczający jego przyznanie, musi zapłacić w holenderskim urzędzie skarbowym za wydanie duplikatu, sam numer pozostaje bez zmian.
  • Jaki jest tygodniowy czas pracy? +

    Przeważnie tygodniowy czas pracy wynosi około 36 do 40 godzin. Może się zdarzyć iż okres ten jest skrócony kiedy w zakładzie jest mniej pracy, czas ten może być również wydłużony o nadgodziny, gdy pracy w zakładzie jest więcej.
  • Na jaki czas istnieje możliwość zatrudnienia? +

    W zależności od oferty, mogą to być 2-3 miesiące , może to być 6 miesięcy lub cały rok. Dzwonimy ze szczegółami po zakwalifikowaniu się do danej oferty pracy.
  • Jak wygląda transport do miejsca pracy w Holandii? +

    Przejazd z zakwaterowania do miejsca pracy jest zorganizowany. W zależności od ilości kilometrów jest to samochód lub rower (jeśli jest to rower to od kilku do 10 km), jeśli więcej to auto. W niektórych ofertach zdarza się że pracownicy dojeżdżają do pracy własnym samochodem, a tzw. kilometrówka jest płacona do wypłaty.
  • Czy zawsze wymagana jest znajomość języka? +

    Tak, w większości ofert wymagamy minimum komunikatywnej znajomości języka angielskiego lub niderlandzkiego (niemiecki jest wymagany do wszystkich ofert w Niemczech). Wyjątkiem jest oferta o nazwie Pracownik Ogrodnictwa. Jest to praca całoroczna, gdzie nie wymagamy doświadczenia oraz nie wymagamy znajomości języka obcego, chociaż są mile widziane.
  • Czy istnieje możliwość pracy w nadgodzinach? +

    Oferowanie przez pracodawcę nadgodzin zależy od ilości pracy w danym tygodniu. Jeżeli jest takie zapotrzebowanie pracownicy są informowani o możliwości pracy w nadgodzinach.
  • Czy do wyjazdu potrzebny jest paszport? +

    Aby wyjechać do pracy w krajach Unii Europejskiej wystarczy ważny dowód osobisty, lub ważny paszport. Przypominamy iż dowód tożsamości nie może być uszkodzony, złamany itp.
  • Czy zakwaterowanie i ubezpieczenie są zapewnione? +

    Tak, wszystkie oferty pracy gwarantują zakwaterowanie oraz ubezpieczenie. Koszt jaki pokrywa pracownik za korzystanie z zakwaterowania może się różnić w zależności od oferty pracy. Pracownik nie płaci za mieszkanie z góry, koszt zakwaterowania jest odejmowany z wynagrodzenia.
  • Co to jest CAO? +

    CAO- jest to zbiorowy układ pracy. W CAO zawarte są tabele płac, czyli minimalne i maksymalne stawki godzinowe oraz koszt nadgodzin dla pracownika na danym stanowisku.
  • Czy wymagane jest pozwolenie na pracę w Holandii i Niemczech? +

    Nie. Obywatele Polski mogą pracować na terenie Holandii i Niemiec bez konieczności uzyskania pozwolenia na pracę.
  • Ubezpieczenie +

    Osoby zatrudnione na terenie Holandii oprócz ubezpieczenia społecznego są dodatkowo zobligowane do wykupienia ubezpieczenia, które będzie pokrywało ewentualne koszty leczenia. Koszt ubezpieczenia wynosi od € 19,50 do € 25,00 tygodniowo, w zależności od oferty pracy.
  • Jakie dokumenty wziąć ze sobą wyjeżdżając? +

    Dowód osobisty lub paszport, musi być nieuszkodzony, nie może być pęknięty (dlatego kandydat wysyła nam skan, żebyśmy mogli to sprawdzić) numer BSN/sofi, numer konta, prawo jazdy (jeśli posiada), kartę do bankomatu. Jeśli np. dowód jest uszkodzony to nie można wyrobić numeru podatkowego.
  • Ile pieniędzy należy ze sobą zabrać? +

    Podejmując pracę w Holandii radzimy zabrać ze sobą od 50 do 100 EUR na pierwsze 2-3 tygodnie pracy - dzięki temu nie będą się Państwo martwić o finanse do czasu otrzymania pierwszej wypłaty. Jeśli zabieramy mniej gotówki-prośba o zabranie większej ilości prowiantu.
  • Transport do Holandii +

    Na chwile obecną najlepsze połączenia z Holandią oferują przewoźnicy autokarowi. Przejazd rejsowym autobusem lub mikrobusem trwa od około 10 do 12-14 godzin a połączenia dostępne są z większości średnich i dużych miast. W zakładce Transport na naszej www podajemy listę przewoźników, z którymi współpracujemy. Można też wyjechać prywatnym autem, po ustaleniu z biurem. Koszt wyjazdu z biurem podróży to od PLN 260,00 do PLN 330,00, w zależności od rejonu.
  • Czy jest to praca legalna? +

    Tak, od 2001 roku posiadamy certyfikat Ministerstwa Pracy uprawniający do pośrednictwa do pracy za granicą. Numer wpisu KRAZ 401. W zakładce Certyfikaty znajdują się skany naszych certyfikatów. Przed wyjazdem podpisujemy umowę cywilno-prawną w j. polskim.
  • 1